123rf

Wiele kobiet marzy o tym, aby zrzucić parę kilogramów. Odchudzanie to temat rzeka, który rozpala zmysły wielu z nas, zwłaszcza przed wakacjami i Sylwestrem. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby zrobić to bezpiecznie. W tym artykule kilka wskazówek na temat odchudzania, czyli jak bezpiecznie stracić kilogramy

Odchudzanie bywa wyzwaniem. A do wyzwań należy się dokładnie przygotować. W tym celu należy wygodnie usiąść na kanapie, z kartką i długopisem w ręku i przemyśleć strategię.

Poznaj podstawowe zasady przygotowania się do odchudzania, dopasuj do siebie i… działaj!

1. Warto ustalić godzinę, do której będziemy spożywać bardziej kaloryczne posiłki. A należy je jeść tylko do godziny 16 lub 17.

2. Pamiętajmy, żeby jeść mniej, ale częściej – długie przerwy w posiłkach, nie są zbyt dobre. Należy jeść nawet do pięciu małych posiłków dziennie, co cztery godziny. Nasz organizm wtedy nie potrzebuje dodatkowych przekąsek i nie odczuwamy głodu.

3. Śniadanie należy spożywać zaraz po przebudzeniu – wtedy kiedy organizm najbardziej tego potrzebuje. Warto wziąć pod uwagę, że to najważniejszy posiłek. Zalecany schemat to: pieczywo pełnoziarniste, jogurt plus ulubiony owoc. W ten sposób posiłek jest urozmaicony a organizmowi dostarczymy wartości odżywczych. Warto pamiętać też o warzywach do kanapek. Są źródłem witamin.

4. Kolacja według specjalistów powinna być spożywana na 4 godziny przed snem. Nasz organizm przed snem nie powinien trawić, ponieważ zaczyna odkładać się to w tłuszcz. A przecież tego nie chcemy!

5. Pijemy dużo wody! Dorosła osoba powinna wypić przynajmniej dwa litry wody dziennie. I nie mam tutaj na myśli napojów słodzonych czy wody smakowej. Od kiedy sama stosuję tę zasadę, mam dużo lepszy metabolizm.

pixabay.com

Odchudzanie to unikanie w jadłospisie niektórych potraw

Należy wykluczyć przede wszystkim duże ilości cukrów prostych. Zaliczają do nich przede wszystkim słodycze. Czekolada, która zawiera również bardzo dużo tłuszczów oraz składników chemicznych. Sama mogę polecić gorzką czekoladę, która zawiera dużo mniejszą ilość kalorii oraz jest dużo lepsza dla naszego organizmu.

Kolejny krok to wykluczenie potraw typu „fast food”. Nie ma noc gorszego niż przekąska w postaci zapiekanki kupionej w budce niedaleko pracy. Jeśli smażymy mięso, zamiast oleju warto używać oliwy z oliwek. Koszt, szczególnie dobrej firmy, jest dość duży. Jednak biorąc pod uwagę jej funkcje, naprawdę dobrze w nią zainwestować. Zamiast ziemniaków do obiadu, można zacząć jeść ryż. Jest dużo bardziej zdrowy i przede wszystkim mniej kaloryczny.

Warto zapamiętać co nie jest dozwolone na diecie: soki owocowe słodzone, smażone mięsa, smalec, różnego rodzaju słodycze oraz alkohol.

Jeśli nasza waga, mimo stosowania diety nie chce się obniżyć, warto udać się do dietetyka. Ustali nam stosowną dietę, tak aby była odpowiednia dla naszego organizmu. Przeciwwskazaniem do odchudzania jest również cukrzyca. W takim wypadku warto udać się do lekarza, aby skierował nas na właściwe badania. A następnie do dietetyka. I na kanapę – w celu spisania strategi!

Małgorzata Jaszewska

Małgorzata Jaszewska

Studiuje etykę, a interesuje się psychologią, grafiką komputerową oraz szeroko pojętą tematykę kobiecości. W wolnych chwilach lubi czytać literaturę piękną, uczyć się języka hebrajskiego i włoskiego, podróżować oraz pisać wiersze i rysować węglem. Miłośniczka lodów waniliowych i sztuki.

 

Komentarze