zdrowe smoothie

Uwielbiasz zdrowe przekąski? Jesteś typem osoby, która dba lub chce zacząć dbać o swój organizm? Pyszne i zdrowe smoothie to temat w sam raz dla ciebie. Doda ci energii, wypełni porcją witamin i minerałów po brzegi, a przy tym wzmocni odporność.

Smoothie możesz traktować jako drugie śniadanie, lub przekąskę między posiłkami. Idealnie sprawdzi się po wysiłku fizycznym, kiedy to organizm potrzebuje zwiększonej dawki witamin.  Ale nie tylko. Możesz również mieszać je z alkoholem i robić pyszne drinki, którymi poczęstujesz gości podczas imprezy.

Konsystencją przypomina gładki mus. Jest to zmiksowany napój, który wykonywany jest głównie z owoców i lodu. Mogą to być również zamrożone owoce z dodatkiem jogurtu, wody, miodu, mleka, itp. Cechą charakterystyczną smoothie jest to, że ma być mocno schłodzone. Dzięki temu idealnie sprawdzi się podczas upalnych dni.  Możesz dodawać również do smoothie warzyw.

Jak zrobić domowe, zdrowe smoothie?

Przede wszystkim potrzebujesz produktów z których wykonasz ten pyszny napój. Muszą być one mięsiste. Bądź uważna w przypadku produktów ze skórkami, jak na przykład cytrusy (pomarańcze, mandarynki, grejpfrut, itd.) Ponieważ skórki nie ulęgnął całkowitemu zmiksowaniu. Jeśli chcesz żeby były częścią twojego gładkiego w konsystencji smoothie wyciśnij z nich sok, albo zrób filety (wykrój miąższ tak, by nie pozostała na nim skórka). Jeśli wykorzystujesz produkty z pestkami (granat, kiwi, itd.) na koniec przecedź gotowy napój żeby pozbyć się pestek.

Potrzebne produkty:

– sprzęt kuchenny wyposażony w ostrze: blender, mikser, termomix, itd.,

– twoje ulubione owoce, warzywa,

– torebki do mrożenie żywności.

zdrowe smoothie

W sprzęcie kuchennym zmiksujesz wszystko to co chcesz dodać do swojego smoothie. Poniżej przedstawię ci kilka propozycji na pyszne smoothie. A do czego potrzebne ci będą woreczki? Dzięki nim zaoszczędzisz czas. Kup odpowiednie produkty. Obierz je ze skórki i pokrój w kwadraty, prostokąty, żeby łatwiej uległy zmiksowaniu. Przygotuj kilka torebek i wsyp do każdej odpowiednią ilość różnych owoców. Zamknij, podpisz na worku jakie owoce są w środku, a następnie zamróź. Dzięki temu będziesz wiedzieć co jest w środku. Owoce mieszaj jak tylko chcesz. Finalny smak i tak będzie zależał od tego co do swojego smoothie jeszcze dodasz w procesie finalnym. I tak powstaje pyszne smoothie, którym możesz się rozkoszować każdego dnia bez potrzeby przygotowywania go na nowo. Jedyne co musisz zrobić to wsypać zawartość torebki do pojemnika w którym zostanie ona zmiksowana i dodać do niego czegoś płynnego (na przykład jogurt naturalny, mleko migdałowe, kokosowe). Dzięki temu łatwiej zmiksujesz zamrożone owoce. Gotowe.

Smoothie z owoców leśnych:

Potrzebujesz: garść malin, garść borówek, garść jeżyn (opcjonalnie: poziomki, czerwona i czarna porzeczka, agrest), jeden banan, 100 ml mleka kokosowego. Jeśli owoce są świeże, dodaj kostek lodu, lub lodów śmietankowych. Pamiętaj smoothie najlepiej smakuje zmrożone.

Zdrowe smoothie z cytrusów i pietruszki:

Potrzebujesz: obraną ze skórki pomarańcze, grejpfrut (sam miąższ), wyciśnięty sok z limonki, świeżą natkę pietruszki, 150 ml lodów cytrynowych, jedną brzoskwinie. Opcjonalnie do wyboru: kostki lodu, banan, mango, arbuz, zamrożone owoce. Zmiksuj i gotowe.

Z banana, awokado i limonki:

Potrzebujesz: jedno awokado, wyciśnięty sok z limonki, jeden banan, jedna brzoskwinia, świeży ananas (garść). Opcjonalnie do wyboru: zamrożone owoce, kostki lodu, lody śmietankowe, mleko migdałowe. Zmiksuj i gotowe.

Smoothie z jarmużem:

Sok z dwóch pomarańczy (można też obrać i wrzucić do blendera całe pomarańcze – pod warunkiem, że nie mają pestek), 1 banan i garść jarmużu (najsmaczniejszy jest trochę przymrożony, dlatego włóż go do zamrażalnika na 30 minut przed zrobieniem smoothie). Jeśli napój jest za gęsty, możesz dodać trochę wody mineralnej (lub po prostu lodu, jeśli wolisz wersję zimniejszą). Składniki do blendera i zielone smoothie czeka na wypicie!

Autor: Agata Litwin

 

zdjęcia: pixabay.com/silviarita, k.romaniuk

 

Komentarze