pixabay.com

Jesienią i zimą doskwiera pogorszenie nastroju. Szybko robi się ciemno, bywa pochmurna, brakuje słońca, spada nasza odporność… Szukamy metod i sposobów na to, żeby szybko poprawić sobie samopoczucie. Warto wtedy sięgnąć po imbir! Doskonały pod wieloma względami

Na dobry początek zadbajmy o oczyszczenie organizmu. Imbir będzie się do tego świetnie nadawał. Jest naprawdę wielofunkcyjny i dobrze wpływa na organizm. Poprawia kondycje, ale też działa jako lek na trawienie. Przynosi również ulgę w czasie bólu głowy. Naprawdę stosowanie tego warzywa jest wszechstronne!

Przedstawiamy kilka przepisów z wykorzystaniem imbiru. Są bardzo łatwe i… co bywa istotne, tanie w przygotowaniu.

Napój z imbiru

Kupujemy korzeń imbiru. Dostępny jest w każdym sklepie spożywczym. Należy go wymyć, obrać ze skórki oraz ukroić 5 cm. Następnie gotujemy mniej niż pół litra wody i wrzucamy do wrzątku. Gotujemy 12 minut. Odcedzamy i do smaku dodajemy miód, najlepiej ok. 1,5 łyżki.

Imbir w sałatce

Do sałatki będzie nam potrzeba:

– dowolna wędzona ryba

– imbir

– natka pietruszka

– dwie łyżki śmietany

– marchewka

– cytryna

Wędzoną rybę kroimy na plastry, razem z natką pietruszką. Pokroić również imbir. Marchewkę należy zetrzeć na tarce i połączyć z innymi składnikami. Taka sałatka będzie wysoce pasującym dodatkiem do innych potraw.

pixabay.com

Zupa imbirowa

Jej ugotowanie zajmuje trochę więcej czasu. Polecam jednak ze względu na smak. Składniki:

– 1,5 udka z kurczaka

– 15 g suszonych grzybków mun

– 2 drobiowe buliony – ja zazwyczaj sama gotuję bulion warzywny. Jednak, dla kobiet, które nie lubią, eksperymentów kulinarnych polecam pierwszą opcję.

– 3 dymki

– 2,5 centymetra imbiru, obranego ze skórki

– sos sojowy

– przyprawy

Na początku myjemy i obieramy kurczaka, gotując go ok. 12 minut. Następnie we wrzątku moczymy grzybki i kroimy je w paski. Do garnka wlewamy bulion. W końcu dodajemy imbir, przyprawy oraz sos sojowy. Najlepiej wykorzystać do tego pieprz oraz sól. Imbir sam w sobie lekko podkręca apetyt. Zupa świetnie nadaje się szczególnie na chłodny dzień.

Inne pomysły

Imbir można również spożywać na surowo. W momentach, kiedy czujemy obniżony nastrój zamiast bardzo popularnej witaminy C, polecam 3 plasterki imbiru. Oczywiście, nie każdej Pani może smakować taka opcja.

Warto jednak pamiętać, że właściwości lecznice posiada tylko świeży imbir.

Jeśli kupujemy sok imbirowy, najlepiej wybrać się do sklepu ekologicznego. Te w zwykłych spożywczakach, zawierają bardzo dużo cukru oraz substancji chemicznych niekorzystnie wpływających na nasz organizm i zawierają puste kalorie.

Małgorzata Jaszewska

Małgorzata Jaszewska

Z zamiłowania jestem studentką etyki. Moje zainteresowania obejmują psychologię, grafikę komputerową oraz szeroko pojętą tematykę kobiecości. W wolnych chwilach czytam literaturę piękną, uczę się języka hebrajskiego i włoskiego, podróżuję oraz piszę wiersze i rysuję węglem. Miłośniczka lodów waniliowych i sztuki.

Komentarze