Siła rażenia pierwszego wrażenia

Chcemy czy nie, ważna jest siła rażenia pierwszego wrażenia. Jeśli zależy nam na super prezentacji, musimy zrobić dobre pierwsze wrażenie. Według wyliczeń naukowców mamy na to od 4 do 30 sekund. Mało? Dlatego trzeba wykorzystać ten czas na maxa!

I uwaga! To działa w dwie strony! Czyli my oceniamy i wyrabiamy sobie zdanie o kimś, kogo właśnie poznajemy. Ale i ta osoba ocenia nas…

Kiedy szukamy pracy, znajomości, koleżeństwa, miłości, zawsze czeka na nas ten nieodwracalny pierwszy krok.

Nie mamy wpływu na to, jak na spotkanie z nami przygotują się inni, czy i jak bardzo będą się stresować, jak wnikliwie nas obserwować lub jak wielkie wrażenie chcą na nas zrobić. Dlatego temat odpuszczamy.

Ze swojej strony możemy założyć, że to tylko pierwsze spotkanie. W razie nieprzychylnego własnego odbioru, postanawiamy dać osobie drugą szansę.

Ale, ale! Jest ważniejsza opcja. I to taka, na którą wpływ mamy.

Jak my przygotujemy się na „pierwszy raz”

Warto zadbać o kilka szczegółów, aby zoptymalizować swój sukces i utrwalić piorunująco – oszałamiający efekt pierwszego wrażenia!

Poniższe wskazówki są tak naprawdę uniwersalne. Bez względu na to, czy idziesz na rozmowę o pracę czy poznać jego rodziców.

To Cię może zdziwić: Bycie sobą to za mało!

Siła rażenia pierwszego wrażenia

Jeśli lubisz ekstrawagancję w ubiorze, masz radykalne poglądy i nie wahasz się ich wyrażać, specyficzne (choć fajne) poczucie humoru… możesz sobie zaszkodzić!

Kieruj się zasadą: najpierw mnie polubcie (ten pierwszy raz), potem mnie poznajcie, a w końcu poznamy się dokładniej, poszukamy wspólnych płaszczyzn w rozmowie i damy sobie szansę na akceptację inności. Co o tym myślisz?

A teraz lista najważniejszych spraw, na które musisz zwrócić uwagę, robiąc pierwsze wrażenie.

Na co twój rozmówca zwróci uwagę?

Zaangażuje swoje zmysły w poznanie Ciebie

Po pierwsze wzrok.

Strój – zawsze elegancki, najlepiej klasyczny. O tym, że czysty i schludny nie warto nawet wspominać. Zawsze adekwatny do sytuacji! Jeśli idziesz na rozmowę o pracę lub spotkanie biznesowe, zadbaj o każdy detal, dodatek. To nie muszą być ubrania z najwyższej półki. Muszą mieć jednak to coś i wyglądać na tobie gustownie i z klasą. Zadbaj o wyróżniający szczegół: buty, torebkę, apaszkę lub kolczyki.

Fryzura – ją też widać… Czyste, lśniące, ułożone, uczesane czy przycięte włosy mogą być tym, co zdecyduje o emocjach, jakie wzbudzisz w rozmówcy.

To cię może zdziwić – stan twojej skóry również jest oceniany. Dbaj o skórę, stosuj kremy, zrób sobie odpowiedni do sytuacji makijaż.

Po drugie słuch.

Posłuchaj się, jak mówisz. Nagraj się. Potrenuj różne tony, barwy głosu… Zwróć uwagę na głośność z jaką mówisz. Czy aby nie za cicho i zbyt nieśmiało? A może zbyt głośno? Trenuj, sprawdzaj, podpytaj przyjaciółkę. W czasie rozmowy zaprezentuj ten, który uważasz za najlepiej z tobą wspólbrzmiący.

Po trzecie węch.

Subtelny zapach otacza każdą z nas… Zadbaj o to, aby był to przyjemny zapach klasycznych perfum. Oczywiście może być woda toaletowa, perfumowana, dezodorant – ważne, żeby ładnie pachnieć. Po prostu ma to wpływ na pierwsze wrażenie!

Po czwarte dotyk.

Każda z nas ma swoją przestrzeń wokół siebie, w której czuje się względnie dobrze i bezpiecznie. Zadbaj o to, żeby twoja nie została naruszona. Doda ci to odwagi i pewności siebie. Zwróć uwagę na swoje gesty jakie często wykonujesz. Może szybko machasz rękami, drapiesz się ze zdenerwowania za uchem? Skubiesz skórki u paznokci? Hello! Skończ z tym! To druga strona widzi! Naprawdę! Dlatego chcąc zrobić dobre wejście – dbaj o gesty! O postawę ciała również, ma być wyprostowana, prezentować pewność siebie. Ważny jest taki z pozoru drobiazg, z jaką mocą podajesz dłoń na przywitanie. Ma być gestem osoby stanowczej, zdecydowanej, świadomej siebie. I już!

W kolejnym artykule dowiesz się co i jak mówić. Bo to, że odpowiednim tonem głosu już wiesz. Ale co i jak?

Koniec części I…

 

Komentarze